Taula rodona: Posen el seu cos per a defensar el nostre planeta
Amb Yessica Trinidad, Ana María Hernández, Margalida Ramis
i Marusia López (moderadora)
Participants
Yessica Trinidad
![yessica-trinidad-FAC yessica trinidad FAC](https://festivalaltrescinemes.com/wp-content/uploads/2023/09/yessica-trinidad-FAC.png)
Compta amb una llarga trajectòria defensant el dret a defensar drets, en la qual ha treballat en la construcció i enfortiment de xarxes de protecció integral feminista en diferents territoris del país, documentant agressions contra defensores de DDHH i acompanyant a defensores en risc. Integra també l’Organització Fraternal Negra Hondurenya (OFRANEH) i altres espais en els quals s’articulen a dones a nivell nacional.
Ana María Hernández
![ana-maria ana maria](https://festivalaltrescinemes.com/wp-content/uploads/2023/09/ana-maria.png)
Feminista, defensora dels drets humans, fundadora i integrant de l’equip directiu del Consorci per al Diàleg Parlamentari i l’Equitat Oaxaca AC.
Forma part del grup impulsor de la Iniciativa Mesoamericana de Defensores dels Drets Humans (IM-Defensores).
És coordinadora de la Comissió Regional d’Autocura, Cura Col·lectiva i Sanació (ACCS) de la IM-Defensores.
Ana María és creadora de la Casa La Serena: primer espai dedicat per a la recuperació, la sanació, el descans i la reflexió de defensores de la regió mesoamericana, que les atén en estades temporals col·lectives i amb una àmplia gamma de teràpies i sabers ancestrals.
Té una àmplia experiència en l’acompanyament de col·lectius i organitzacions de defensores dels drets humans en matèria de protecció integral feminista, en particular per enfortir la seva autocura, la cura col·lectiva i els processos de sanació enfront de la violència estructural i de gènere, i per a la sostenibilitat dels seus moviments.
Va estudiar Antropologia a l’Escola Nacional d’Antropologia i Història (ENAH), psicoteràpia Gestalt al Centre d’Atenció i Formació Humanista d’Oaxaca i una especialitat en salut holística al Centre Internacional de Capacitació en Salut Holística.
Margalida Ramis
![Margalida-Ramis Margalida Ramis](https://festivalaltrescinemes.com/wp-content/uploads/2023/09/Margalida-Ramis.png)
Va iniciar els estudis de tercer cicle en el Departament de Geografia de la Universitat de les Illes Balears (UIB) com a membre del Grup de Recerca en Sostenibilitat i Territori (GIST). Ha estat presidenta-fundadora de l’ONG Enginyeria Sense Fronteres de les Illes Balears. Actualment, i des de fa més de deu anys, treballa en el Grup d’Ornitologia i Defensa de la Naturalesa (GOB) com a portaveu i responsable de l’àrea de Territori, Recursos i Transició Ecosocial.
En el vessant de la divulgació de l’ecologisme social i polític, imparteix tallers i xerrades, participa en cursos i seminaris i col·labora habitualment amb diversos mitjans de comunicació com La Directa, Ona Mediterrània Ràdio o el diari Ara Balears, i també amb les associacions Alba Sud i Conca 5.
Marusia López (Modera)
![mausia-lopez mausia lopez](https://festivalaltrescinemes.com/wp-content/uploads/2023/09/mausia-lopez.png)
El 1994, va començar a treballar en organitzacions amb treball en l’àmbit comunitari, promovent els drets de les dones en zones rurals i indígenes. Posteriorment va ser coordinadora d’Elige, Xarxa de Joves pels Drets Sexuals i Reproductius i va formar part de l’organització Consorci per al Diàleg Parlamentari i l’Equitat. És Consellera del Fons Global per a les Dones, integrant de l’Assemblea de Protecció International i exintegrant del Patronat del Fons de Dones Calala.
El 2013 va rebre el reconeixement Women Have Wings Awards i el 2012 va rebre la Medalla Omecíhuatl de l’Institut de les Dones de la Ciutat de Mèxic.